Dinàmica 1

Casa meva  

TEMA: Coneixement

EDAT: A partir de 18 anys

NOMBRE DE PARTICIPANTS: 25-30 participants.

OBJECTIUS

  • Fomentar la creativitat.
  • Desenvolupar la imaginació i el pensament divergent.
  • Treballar en col·laboració creativa.
  • Generar idees noves.
  • Establir connexions amb tu mateix/a.
  • Reflexionar sobre el procès.
  • Fomentar la col·laboració i la escolta activa.

DURADA: 2h.

MATERIALS

  • Full en blanc, llapis i goma.
  • Opcional: Colors i rotuladors.

ESPAI: Aula

DESENVOLUPAMENT: Els participants realitzaran una activitat creativa en què dibuixaran una casa amb les seves pròpies característiques, pensant en una casa ideal, de somnis o que els representi. Podran afegir elements com jardins, animals, persones o entorns especials. Un cop tinguin el dibuix fet, compartiran amb el grup les raons per les quals han escollit certs detalls, com finestres grans, co3lors, o símbols especials. Algunes preguntes per reflexionar poden ser: què representa la casa per a ells, per què han afegit certs elements o si la casa té alguna relació amb emocions personals. Finalitzaran compartint les seves explicacions, escoltant les diferències i semblances entre els altres.

AVALUACIÓ

  • Com has fomentat la teva creativitat durant l'activitat?
  • Quines idees noves has generat mentre dibuixaves la teva casa?
  • Has tingut una bona experiència en aquesta activitat?
  • Quina reflexió has fet sobre el procés de creació del teu dibuix?
  • Has col·laborat i escoltat als teus companys mentres explicaven la seva casa?

VARIANT: Nens/es de 5-6 anys amb problemes d'atenció.

Els nens/es dibuixaran una casa i poden afegir-hi tot el que els agradi, com jardí, animals, persones, sol, núvols, etc.

Mostrarem exemples senzills de cases per inspirar-los. Donarem temps per dibuixar: 5 minuts per la casa, 5 per el jardí i 5 més per afegir detalls. Anima'ls a utilitzar molts colors per fer-ho bonic i alegre.

Després, cada nen/a explicarà una part del seu dibuix (per exemple, "He fet una casa gran perquè m'agrada viure amb la meva família"). Ho fem fácil fent preguntes com "Per què has dibuixat això?".

Utilitzarem imatges amb parts de la casa per ajudar-los i divideix l'activitat en petites etapes per mantenir la concentració. Si és possible, treballarem en grups petits per ajudar a l'atenció individual.

OBSERVACIÓNS

La dinámica va funcionar molt bé, vam mantenir la concentració encara que hi havien algunes distraccions, vam utilitzar el llenguatge corporal adequat (a vegades), com el contacte visual i una postura oberta, per mostrar que estavam escoltant.

Vam evitar interrompre i vaig evitar emetre judicis prematurs mentre parlava. 

No hi ha ninguna cosa a millorar sobre aquesta activitat.

RECURSOS ADIENTS I RELACIONATS

Conte: "Casa meva casa teva"

¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar