Dinàmica 2

JI! JA! JU!

TEMA: Activació

EDAT: A partir de 18 anys

NOMBRE DE PARTICIPANTS: 25-30 participants.

OBJECTIUS

  • Desenvolupar la confiança.
  • Incrementar l'atenció i la concentració.
  • Desenvolupar habilitats d'escolta.

DURADA: 1h

MATERIALS: Ningún material es necesari per aquesta activitat.

ESPAI: Aula gran

DESENVOLUPAMENT: Els participants es posen en cercle. Tots han d'ajuntar els palmells i deixar només els índexs estirats, les mans han de romandre així durant tot el joc. El professor designa qui comença a la dinàmica. L'alumne indicat, ha d'enviar l'energia a un dels seus companys estirats de dalt a baix i dient "JI!". El participant que rebi ha de respondre fent un moviment amb els braços des de baix cap a dalt i dient "JA!". Els companys que estiguin als seus costats han de moure els braços en direcció cap al seu estómac dient "JU!". Així fins que no hi quedin gairebé participants.

AVALUACIÓ

  • Com has contribuït al desenvolupament de la teva confiança durant l'activitat?
  • Quines tècniques has utilitzat per incrementar la teva atenció i concentració mentre participaves?
  • De quina manera has treballat en el desenvolupament d'habilitats d'escolta durant l'activitat?

VARIANT: Nens/es de 9-10 anys amb una diversitat funcional física lleu.

Començem fent un cercle. Tots han d'ajuntar els palmells i deixar només els índexs estirats, les mans han de romandre així durant tot el joc. (Cadascun dels participants aixecaran els braços o ho faran com puguin.). El professor designa qui comença a la dinàmica. L'alumne indicat, ha d'enviar l'energia a un dels seus companys estirats de dalt a baix i dient "JI!". El participant que rebi ha de respondre fent un moviment amb els braços des de baix cap a dalt i dient "JA!".Els companys que estiguin als seus costats han de moure els braços en direcció cap al seu estómac dient "JU!". Fins que no hi quedin gairebé participants.

  • Moviments senzills: Substituir moviments ràpids per gestos com aixecar la mà o fer un gest amb el braç.
  • Espai reduït: Limitar l'espai de joc per evitar desplaçaments exigents físicament.
  • Materials visuals i sonors: Utilitzar targetes amb imatges o sons per comunicar-se en lloc de moviments físics.
  • Flexibilitzar regles: Jugar a un ritme més tranquil i permetre descansos.
  • Fomentar la cooperació: Fer jugar els nens en grups o parelles per ajudar-se mútuament.
  • Adaptar materials: Fer servir objectes més grans o lleugers perquè siguin fàcils de manipular.

OBSERVACIÓNS

Molta concentració per part dels participants.Una activitat molt entretinguda. Es fomenta molt la coordinació de tots. Pot ser difícil de seguir per a nens amb dificultats de coordinació motriu o que necessiten més temps per reaccionar.Això pot generar frustració si no es modifiquen les regles per adaptar-se millor a les seves necessitats. Per tant, és important ajustar la velocitat del joc i proporcionar suport a aquells que ho necessitin, garantint que tots els nens puguin gaudir i participar activament en el joc.

RECURSOS ADIENTS I RELACIONATS

Joc de gestos i ritmes: "Juego de mímica Gestos Hasbro Gaming"


¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar