Dinàmica 4

L'arbre de les pors

TEMA: Autoconeixença i col·laboració

EDAT: A partir de 18 anys

NOMBRE DE PARTICIPANTS: 25-30 participants

OBJECTIUS

  • Fomentar l'escolta activa.
  • Compartir i normalitzar les pors.
  • Fomentar la comunicació,l'empatia i la creativitat
  • Visualitzar les pors i treballar-les.
  • Desenvolupament de l'expressió oral.
  • Reduir l'ansietat relacionada amb les pors.
  • Crear estratègies per afrontar les pors.

DURADA: 3 hores.

MATERIALS: Cartolines de colors, paper, cola, rotuladors i tisores.

ESPAI: Aula

DESENVOLUPAMENT

Primer explicarem quina activitat toca avui i en que consisteix, repartirem els materials.

Començarem plantejant com farem l'arbre, amb les seves respectives branques (l'arbre es farà entre tots els participants). Després cada participant d'aquesta activitat haurá de dibuixar una fulla del color que vulgui i retallar-la, dins d'ella posará una o més pors que tingui, un cop acabat l'arbre comentarem cada fulla amb cada por i perquè tenen aquella por.

AVALUACIÓ

  • En quines situacions demostres una escolta activa, on et mostres atent/a i implicat/da amb el que la persona està compartint?
  • Com et sents quan comparteixes una por amb altres? Què penses sobre la normalització de les pors en un grup?
  • Has pogut fer un bon desenvolupament oral?

VARIANT: Adolescents de 12-14 anys nouvinguts, que estan en un taller del centre cívic del barri.

Primer explicarem quina activitat toca avui i en que consisteix, repartirem els materials. Ho farem lentament i si fa falta en alguns idiomas bàsics perquè tothom ho pugui entendre.

Començarem plantejant com farem l'arbre, amb les seves respectives branques (l'arbre es farà entre tots els participants). Després cada participant d'aquesta activitat haurá de dibuixar una fulla del color que vulgui i retallar-la, dins d'ella posará una o més pors que tingui, un cop acabat l'arbre comentarem cada fulla amb cada por i perquè tenen aquella por.

OBSERVACIÓNS

Ha hagut bastanta escolta activa.

Tots i totes hem compartit les nostres pors.

Hi havien moltes pors semblants i hi havien molts participants amb la mateixa por.

Ajudem els nens a identificar, compartir i gestionar les seves pors, promovent el desenvolupament emocional i social d'una manera saludable i positiva.

RECURSOS ADIENTS I RELACIONATS

Conte: "El monstre de colors" de Anna Llenas.


¡Crea tu página web gratis! Esta página web fue creada con Webnode. Crea tu propia web gratis hoy mismo! Comenzar