
Emocions
El ball de les emocions
TEMA: Les emocions
EDAT: A partir de 18 anys
DURADA: 1o min
Nº PARTICIPANTS: Individual (max 30 persones)
OBJECTIUS:
- Fomentar la identificació, expressió i gestió d'emocions a través d'una dinàmica física i divertida que involucra el cos, l'espai i la interacció grupal.
MATERIALS:
- Targetes amb noms d'emocions (poden ser impreses o escrites a mà).
- Espai ampli per a moure's (pot ser una sala o una àrea exterior).
- Música alegre o relaxant per a acompanyar els canvis de ritme.
DESENVOLUPAMENT:
Es col·loca la música i anirem anomenant les emocions de manera ràpida i fluida. Els participants han de reaccionar al ritme de la música i representar físicament l'emoció indicada pel facilitador durant uns segons. Després de cada emoció, demanarem que els participants detinguin el moviment i es concentrin en com s'asseguin físicament en expressar aquesta emoció.
REFLEXIÓ Després de diverses rondes d'emocions i moviments, el facilitador demana als participants que s'asseguin en un cercle per a compartir breument: Com es van sentir en representar cada emoció amb el seu cos? Va haver-hi alguna emoció que els va resultar difícil de representar? Per què? Quines emocions es van sentir més intensament en el seu cos?
AVALUACIÓ:
- Han estat dinàmics i participatius en l'activitat?
- Han connectat emocionalment amb les emocions i la música?
- Han respectat els ritmes individuals de cadascú?
- Han sapigut diferenciar cada emoció?
Expresem el que sentim
TEMA: Les emocions
EDAT: A partir de 18 anys
DURADA: 1o min
Nº PARTICIPANTS: Individual (max 30 persones)
OBJECTIUS:
- Reflexionar sobre les emocions: Explorar i comprendre les pròpies emocions a través de l'escriptura i la comunicació no verbal.
- Fomentar l'empatia: Connectar amb les emocions dels altres i reconèixer experiències comunes.
- Desenvolupar la comunicació no verbal: Expressar emocions sense paraules, utilitzant gestos i expressions.
- Crear un espai segur: Promoure un ambient de confiança on compartir emocions sense judici.
- Enfortir els vincles grupals: Reforçar la cohesió del grup mitjançant la connexió emocional.
MATERIALS:
- Fulls de paper retallades a mida de rectangles/quadrats
- Boli/llapis..
DESENVOLUPAMENT:
Primer començarem fent una ronda, on repartirem a cadascun dels participants un paper en que hi haurà una emoció aleatòria, el/la participant haurà d'escriure algo que aquella emoció li transmeti. Desprès ho comentarem aleatòriament i anònimament, aixì fent-ho anònim es poden obrir més. Farem dos rondas d'aquesta activitat. Un cop acabades les dos rondes, repartirem uns fulls mes petitons on també estaran totes les emocions, un cop repartides, els/les participants hauran de juntar-se per grup de emocions fent aquella, no es podràn comunicar verbalment.
REFLEXIÓ Aquesta activitat ens ha permès explorar les emocions de manera profunda i compartir-les de forma anònima, creant un ambient de seguretat. L'escriptura de les emocions ens ha ajudat a connectar amb les nostres vivències, mentre que la dinàmica de grup sense paraules ha destacat la importància de la comunicació no verbal. Aquesta experiència ha reforçat la nostra capacitat d'escoltar i connectar amb els altres.
1. Com t'has sentit al compartir una emoció de manera anònima?
2. Quina emoció et va costar més expressar? Per què?
3. Com va ser l'experiència de comunicar-te sense paraules?
4. Quines emocions creus que compartim més entre nosaltres com a grup?
5. Com t'ha ajudat l'activitat a entendre millor les emocions dels altres?
AVALUACIÓ:
- Han estat dinàmics i participatius en l'activitat?
- Han connectat emocionalment amb les emocions i la música?
- Han respectat els ritmes individuals de cadascú?
- Han sapigut diferenciar cada emoció?